Valná hromada SV ČR zvolila prezidentem Svazu PhDr. Martina Chlada

30. 7. 2021

Valná hromada SV ČR zvolila prezidentem Svazu PhDr. Martina Chlada

Ve čtvrtek 29. 7. 2021 proběhla ve Velkých Bílovicích řádná valná hromada SV ČR, která na svém jednání zvolila novým prezidentem Svazu pana PhDr. Martina Chlada, který ve funkci vystřídá po 9 letém mandátu JUDr. Tibora Nyitraye. Nový prezident ve volbě získal 94,5 % procenta hlasů.

Martin Chlad žije ve vesnici Suchohrdly u Miroslavi a je mu 43 let. Je ženatý a má 3 děti. Po studiu na Gymnáziu v Moravském Krumlově vystudoval pedagogickou fakultu se zaměřením na účitelství pro střední školy. Následně složil rigorózní zkoušku na Fakultě sportovních studií v oboru kinatropologie. Od roku 2003 pracuje ve své firmě wine studio s.r.o. - dříve attri s.r.o.
v rámci poradenské a produkční činnosti. Od roku 2012 pracuje pro Svaz vinařů ve funkci marketingového a PR ředitele.

Pro svou funkci si předsevzal, abychom byli "stále o krok dopředu".

Hlavní téma pro následující období:

  • externí – s veřejným přesahem (např. diskuse nad (ne)smyslem spotřební daně; (ne)omezení propagace vín; dopady klimatických změn. Zde máme všichni stejný zájem. Chceme být viděni, chceme být slyšeni, dementovat nesmysly a tendenční záměry, které by ohrožovaly náš obor. Chceme nadále nulovou sazbu spotřební daně a jednoznačně víno prezentovat jako kulturní nápoj, jehož přiměřená konzumace je nedílnou součástí zdravého životního stylu, tradic a dědictví, fungujících ekonomik, cestovního ruchu či vzdělání a poznávání. 
  • interní - mezi vinaři. Např. dotvoření organizační struktury Svazu vinařů; vypracování strategie našeho vinařství na dalších 5 až 10 let – v té souvislosti modernizace Národního vinařského centra ve smyslu služeb a aktivit, vytvoření koncepce značky VM VČ, dle které se budou nastavovat kampaně, ale také posuzovat a udělovat podpory; aktivní komunikace s MZ a JMK stran vhodných podpor a dotací technologického i vinohradnického charakteru atd. Chceme, abychom otevřeli oči a nebáli se pustit i do výraznějších nutných kroků. Uvážlivě a s jasným
    plánem. Vedou nás k tomu dvě skutečnosti – covidová éra nenávratně upravuje trh, jak z hlediska pozic, tak spotřebitelských návyků; a kvalitativně stojíme na pomezí, kdy bychom měli zákazníkovi „o sobě“ něco říci. 

Jako prezident chce být...

  • reprezentant moravských a českých vinařů
  • obhájce našich zájmů
  • člen týmu lidí, kteří umějí a chtějí
  • manažerem, který pomůže posunout naše vinařství mezi respektované vinařské země, jejíž vína se hrdě prodávají u nás v republice, ale naleznou si své zákazníky i v zahraničí.