Důvodem těchto zákazů je dramatická bilance konzumace alkoholu v Rusku, kde ročně zemře asi 23000 obyvatel na diagnózu alkoholismu. Cílem této kampaně má být snížení tohoto čísla na polovinu do roku 2020.
Obavu nad tímto opatřením se vznáší u mladého a rozvíjejícího se ruského vinařského hospodářství, které očekává útlum. Opatření postihne zejména odborné časopisy a vinařské magazíny, které byly doposud prostřednictvím reklamy financovány. Zda můžou očekávat pokračování je nyní otázkou.
Je nejasné, jakým způsobem bude prováděna kontrola a vlastní zamezení reklamy. Zvláště na internetu bude problém s touto kontrolou, neboť reklama může být financována zahraničními subjekty na jejich stránkách. Zvláště zůstává nejasné, pokud se vydavatelé ruských vinařských webových stránek přesunou s hostováním svých webů do zahraničí.
Zdroj: Der Winzer